Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

E3 2011: Skyrim przede wszystkim dla konsol, PC dostanie port

240 postów w tym temacie

Dnia 08.06.2011 o 14:42, Pietro87 napisał:

RE5 - problematyczny port [poprawny w kwestii optymalizacji, ale przed patchem sypał
się na kartach ati z tego co pamiętam, był też jakiś problem z DOFem]
DMC4 - optymalizacja ok, ale gra wypadała do windy, na kartach nvidii miała tez problem
z Motion Blurrem

tego typu problemy sa w kazdej grze na pc, nawet w tych ktore sa pc exclusivami

Dnia 08.06.2011 o 14:42, Pietro87 napisał:

Mass Effect - średniawy port w kwestii obsługi dwóch jajek, znów paradoksalnie jedynka
na ubber sprzęcie potrafi czasem spadać na 35-40 klatek podczas gdy jej druga część na
tym samym sprzęcie nigdy poniżej 60 klatek nie zleci, do tego szpetne tekstury NPC, problem
z tekstura twarzy Garrusa itp drobnostki.

dwojka chodzila lepiej bo byla na nowszej wersji unreal engine3 i tylko tyle, jedynka byla na dosc wczesnej wersji i bylo jak bylo, na konsoli tez me1 chodzil i wygladal znacznie gorzej niz me2, twarz garrusa poprawili w patchu

Dnia 08.06.2011 o 14:42, Pietro87 napisał:


Do grona bardzo dobrych portów dopisać można :
Batmana Arkham Asylum - rewelacyjny w optymalizacji, na pojedynczym GTXie 260 byłem w
stanie grać w 1440/900 z pełnym physxem w 45-60 klatkach więc wręcz wzorcowo [wszystko
max AA x16Q, AF x 16]

physx''a przeciez nie portowali wiec to nie na temat, poza tym sciemniasz, albo masz slaba pamiec :), gralem na gtx260 w tej samej rozdzialce tyle ze bez aa, bez physxa bylo 40-60fps, ale z physxem to juz spadalo do 20fps gdy efekty z nim zwiazane byly na ekranie, tak samo bylo na najlepszych wtedy kartach gtx285, physx w batmanie to akurat porazka, aha a nie pamietasz jaki byl cyrk z tym ze w batmanie antialiasing dzialal tylko na kartach nvidii? na ati juz nie, dobry port :)

Dnia 08.06.2011 o 14:42, Pietro87 napisał:

Darksiders - kolejny świetny port, aczkolwiek pewne osoby mają notoryczne crashe wchodząc
w niektóre obszary

re5 i dmc4 byly slabymi portami, ale ten juz nie, a bledy podobne ^^, ja bym tylko powiedzial ze darksiders jest slabo zoptymalizowany na pc, inne gry z lepsza grafika chodza znacznie szybciej

grafika i bledy techniczne to jedna sprawa, nie zawsze wynikaja z faktu ze gra jest portem, pc exclusivy tez sa czesto skaszanione, np nawet crysis1 :D, memory leaki, crashe, patch psujacy niektorym gre (musialem gre ukonczyc bez patcha bo z nim sie nie dalo) itd, w warhead dalej bledow nie poprawili, dalej memory leaki itd, gra zaczyna chodzic coraz wolniej im dluzej w nia grasz :D, mnie bardziej denerwuje jak sterowanie czy interfejs jest przeniesiony 1:1 z konsoli, np w mass efekcie bylo inne menu wyboru umiejetnosci i zarzadzanie ekwipunkiem na pc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podziękuję, mam dosyć upraszczania gier. Nie gram po to żeby przejść grę w jeden wieczór przy okazji po pierwszych 5 minutach gry nudząc się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.06.2011 o 15:05, Vojtas napisał:

Ale wersja PC ukazała się pół roku po wersji na klocka. Można chyba było coś zrobić,
by wyeliminować błędy, do cholery!


I zrobiono. Działa znacznie lepiej. Choć nie idealnie. Port i tak był lepszy od gry-matki ;)

Dnia 08.06.2011 o 15:05, Vojtas napisał:

Po drugie - bugi pozostały, bo ani BioWare, ani wydawcom
(MS/EA) wcale nie zależało, by je usunąć, nawet wtedy, gdy ludzie wielokrotnie raportowali
kaszaniące się facjaty po updacie sterowników Nvidii.


No tutaj to pretensje do nvidii, że schrzanili sterowniki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.06.2011 o 15:07, absmak napisał:

I zrobiono. Działa znacznie lepiej. Choć nie idealnie. Port i tak był lepszy od gry-matki ;)


Ja nie mam wersji na klocka i nie wiem, jak na nim działa, ale co ważniejsze - w ogóle mnie nie interesuje, kto wypada jak w tym porównaniu. Spójrz na tekstury postaci. Poza głowami jakość jest urągająca ówczesnym standardom.

>> Po drugie - bugi pozostały, bo ani BioWare, ani wydawcom
>> (MS/EA) wcale nie zależało, by je usunąć, nawet wtedy, gdy ludzie wielokrotnie raportowali
>> kaszaniące się facjaty po updacie sterowników Nvidii.

Dnia 08.06.2011 o 15:07, absmak napisał:

No tutaj to pretensje do nvidii, że schrzanili sterowniki :)


BioWare i Nvidia powinny współpracować w tej kwestii - i znowu, nie interesuje mnie, po czyjej stronie leży wina. Chodzi o to, że bug pozostał i BioWare to zwyczajnie zlało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczom nie wierzę, jak oni mogą to nam robić?? "Wciąż gdzieś tam nadal czai się złożoność" sterowanie myszką i klawiaturą chyba, bo śmiem twierdzić, że po takich uproszczeniach jakie wprowadzają producenci gier RPG nawet to przysparza wielu problemów ludziom. Ehh... Gothic 1,2 i NK, Arcanum, ICWdale i wiele innych klasyków, to były czasy teraz to nawet namiastka tego co było kiedyś zaginęła w cieniu konsol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to mi zrobili nieładny dowcip.
A już odkładałem kasę na 11.11.11. Damn, myślałem, że będzie to rasowy ciężki i rozbudowany cRPG a nie "gra przystępna dla wszystkich, którzy złapią pada i posadzą zadek na kanapie".

Damn you Beth, you''ve ruined my day today.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam tylko nadzieję, że port z konsol nie wpłynie w jakikolwiek sposób na swobodę tyczącą się modowania gry. Jeżeli silnik po imporcie na PC będzie łatwy w edytowaniu, a narzędzia zostaną dostarczone przez producenta to nie mamy się czego bać. Gracze-zdolni moderzy nam ten tytuł naprawią. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakość postaci itp. to efekt braku okiełznania Unreal Engine 3 przez Bioware :] Nie zmienia to tego, że port wypada lepiej od "oryginału", co jest tematem dyskusji między nami ;)

Dnia 08.06.2011 o 15:10, Vojtas napisał:

BioWare i Nvidia powinny współpracować w tej kwestii - i znowu, nie interesuje mnie,
po czyjej stronie leży wina. Chodzi o to, że bug pozostał i BioWare to zwyczajnie zlało.


Czyżby "it''s meant to be played"? Marketingowy bullshit :] Nie, to nie zadanie dla Bioware, ponieważ jak się domyślam ;) na starszych sterownikach działało dobrze, więc tylko i wyłącznie nvidia coś schrzaniła w swoim oprogramowaniu :]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.06.2011 o 14:50, Khasim napisał:

Port to nic złego, jeśli zrobi się go porządnie.
@lis_23 - TFU 1 to akurat była porażka do czasu wydania gigowego(!) patcha, dwójka to
dalej porażka, a wszystkie Assassin''s Creedy działają w letterboksie jak nasz kochany
Wiedźmin, do tego ustawienia detali poza AA nie wpływają wcale na płynność gry.


Nie miałem żadnych problemów z SW TFU 1 i 2
z AC też - jedynka chodziła mi z pasami / 4:3 /,co do dwójki to nie pamiętam a Brotherhood chodzi już na cały ekran / 16:9 /

Pietro87 - z RE5,DMC4 i ME też większych problemów nie miałem a mam kartę ATI/AMD
jedyna gra która naprawdę sprawiła mi wielkie problemy to F.E.A.R 2 - ale nie wiem,czy to port czy nie
zgadzam się jednak z tym:

" Darksiders - kolejny świetny port, aczkolwiek pewne osoby mają notoryczne crashe wchodząc w niektóre obszary "

ja cały czas nie mogę dalej grać,gra sypie mi się po wejściu do katedry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mogę ci vida nagrać z benchmarka [nawet fraps nie zarżnie wydajności nizej 30 klatek więc powinno się przy nagrywce bez problemu udać] GTX 260, pojedynczy [EVGA Superclocked], phys na full, reszta też full [z resztą nie tylko Batmana na pojedynczym układzie odpalałem Mafia też daje rade aczkolwiek tu już momentami miałem spadki na 25-30 klatek podczas większych strzelanin na otwartych terenach, ale tu doszedł dodatkowy bajer jak kompleksowa fizyka ubrań, jeśli ta wyeliminować rzadko kiedy spadam niżej 45 fps]

To, że grałeś na modelu 260 niewiele mi mówi, bo raz, że modele się dosyć różnią zależnie od producenta a i reszta komponentów się liczy [jak masz zamiast proca jakiś szrot nisko taktowany nie kręcony, to nie dziwota, że cos spada na łeb na szyję =)]

Bez phsyxa z ze wszystkim odpalonym - nie spadłem cała grę niżej 60 klatek.


P.S.
Aczkolwiek jedną opcję miałem wyłączoną - okluzję cienia, nie ze względów wydajnościowych a ze względów estetycznych [powodowała u mnie szpetne zablokowane krawędzie na obrzeżach postaci niezależnie czy było AA czy nie, metoda prób i błędów dotarłem, że to ta opcja tak miesza i wyłączyłem ją permanentnie, ale różnice w wydajności jak i wizualnie są znikome]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Beznadziejne posunięcie Bethesdy, niech Ci producenci gier się ogarną i zaczną robić normalne wersje gier dla każdej z platform. Jak dla nich to za trudne, to niech robią exclusivy i tyle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.06.2011 o 15:11, Phobos_s napisał:

No to mi zrobili nieładny dowcip.
A już odkładałem kasę na 11.11.11. Damn, myślałem, że będzie to rasowy ciężki i rozbudowany
cRPG a nie "gra przystępna dla wszystkich, którzy złapią pada i posadzą zadek na kanapie".


a to po oblivionie i F3 były w tym względzie jakieś wątpliwości?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok, źle to ująłem- chodziło mi że z całej serii TES, Morrowind jest jak na razie niedościgniony i cholernie klimatyczny. Są o wiele lepsze RPG od Morrowinda [serii TES] [choćby Gothic I i II]. Takie małe sprostowanie ;)
Co do poziomu trudności- to chyba logiczne, że pod koniec wątku głównego, jeżeli grało się długo i robiło się side questy, postać ma prawo być wypakowana- lepsze to niż lvl scaling z Obliviona. Logiczne jest więc także to, że gra staje się łatwiejsza [w końcu po coś te lvl zdobywamy], jednak zanim dotrze się do tego poziomu, w którym sieje się zniszczenie wszędzie gdzie się bohater pojawi, gra nie jest łatwa [szczególnie, że żeby ciachać za 1 strzałem wszystkie potwory, trzeba się wyćwiczyć w danej umiejętności, a to też trochę zajmuje] ;)
Ostatnio w Morrowinda grałem jakieś pół roku temu po dłuższej przerwie [będzie z 4 lata] i miałem właśnie kłopoty z zabiciem larwy kwama [to coś co wygląda jak pijawka] właśnie dlatego, że miałem niski poziom umiejętności i zanim się wykoksałem na 1-shoot-1-kill, gra ostro mi napsuła krwi [skrzekacze...] :)
Oblivion?- w lochach siekłem ostro; wyszedłem na powierzchnię i również siekłem ostro poziewując w międzyczasie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przykro trochę..już kupiłem pre-ordera z myślą ze podstawową wersją jest PC !! Przecież odbiję się to nie tylko na grafice ale i grywalności. Smutne, że powoli Pc-towcy, którzy kupują oryginalne gry stają się ofiarami polityki iście Makiavellowskiej !! Wypuścić chłam i tak ktoś kupi (tak mnie nabrali na Arcanie, z wielkim zaciekawieniem czekałem, aż wyjdzie i małe rozżalenie pozostało), oby nie zrobili tego samego z Heroesami 6, Diablo 3, Risenem 2 i innymi obiecującymi grami :( Bo jeśli trend się utrzyma to żegnajcie pre-ordery nigdy więcej was nie kupie....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.06.2011 o 15:14, Toomasi napisał:

Beznadziejne posunięcie Bethesdy, niech Ci producenci gier się ogarną i zaczną robić
normalne wersje gier dla każdej z platform. Jak dla nich to za trudne, to niech robią
exclusivy i tyle


Tu nie chodzi o to że nie potrafią lub jest to zbyt trudne - zapewne chodzi o to,ze jest to zbyt kosztowne - robienie jednej wersji na wszystkie platformy jest tańsze
przykre,ale prawdziwe.

" Przecież odbiję się to nie tylko na grafice ale i grywalności. "

Na PC grafika na pewno będzie lepsza,poza tym,zapewne też się będzie dało pogrzebać w pliku ini i będą mody - to już pokazuje że wersja PC będzie jednak lepsza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Whaaateveeeer.. i tak pójdzie w niego 100+ godzin. Dla mnie gry od Beth należące do "gatunku" szwędaczy nie mają żadnej konkurencji na rynku. Czy to lead PC, czy lead konsola - i tak rozgrywka będzie wyglądała tak samo: początek gry, główny quest w lewo, Akodo w prawo i tyle go widzieli :) Już nie mogę się doczekać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm... a jakby tak wyrzucić PC-ta przez okno i kupić sobie papierowy system RPG, z mnóstwem tabelek i parametrów do wyliczania ? Coraz bardziej mnie korci. A do grania - kupie se jakiegoś przyszłościowego smartfona z mocnym procem i dużą ilością ram-u, bo jeszcze trochę i dojdzie do tego, że najbardziej skomplikowane i hardkorowe gry będą wyglądać jak Gear''s Of War i pójdą na byle zegarku ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować