Zaloguj się, aby obserwować  
s2nto

Disciples III - Renaissance

617 postów w tym temacie

Dnia 19.05.2010 o 16:26, Piotrbov napisał:

No i wszystko jasne. Disciples III w czerwcu:
http://www.cdprojekt.pl/news/5340/Disciples_III_Odrodzenie_juz_w_czerwcu


A wiadomo już kiedy konkretnie w czerwcu ?
Jeśli jakoś tak na początku, to zamawiam z marszu. Jeśli natomiast np. 29 czerwca lub coś w tym stylu, to już wolę jednak poczekać ten miesiąc i kupić SC2, zgodnie z pierwotnym planem. :-)
Obu gier naraz nie kupię, bo nie da się grać w dwie gry jednocześnie. :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.05.2010 o 16:32, Dann napisał:

Obu gier naraz nie kupię, bo nie da się grać w dwie gry jednocześnie. :-)


Da się nawet w kilka :>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No nareszcie, CDP zaskoczył. Wygląda na to, że polska wersja wyjdzie przed angielską ;-)

Tylko po co to spolszczenie tytułu? Renesans lepiej brzmi niż Odrodzenie ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szok!!
Liczyłem, że wersja nag wyjdzie gdzieś pod koniec wakacji a polska we wrześniu a tu niespodzianka :). Oczekiwanie na grę zdążyło mi już zbrzydnąć na szczęście ten news znów rozpalił u mnie chęć do gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety czytając opinie na necie dochodze do wniosku, że "trójka" jest znacznie gorsza od "dwójki" o "jedynce" nie wspominając. Szkoda, bo liczyłem na coś lepszego. Przydałoby się demko żeby ocenić samemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.05.2010 o 16:36, Laid_back napisał:

> Obu gier naraz nie kupię, bo nie da się grać w dwie gry jednocześnie. :-)

Da się nawet w kilka :>


Znaczy się technicznie rzecz biorąc można grać i w 10 gier naraz.
Tyle że ja lubię jednak wiedzieć, dlaczego robię to, co akurat robię... nawet w grach komputerowych. :-)

To jak z tą datą premiery ? :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.05.2010 o 22:23, rhyz napisał:

Nareszcie! Pierwsza premiera, którą w tym roku planuję zakupić, oby było warto, bo na
rynku turówek posucha od dawna...


Też chętnie spróbuję, chciałem najpierw zobaczyć rosyjskie demo ale...prawie 4 GB? Pogięło ich, jak oni chcą jakąś grę bardziej rozreklamować skoro do samego dema zniechęcają z góry? A wydaje mi się że we wschodniej i środkowej europie gdzie gra najlepiej sprzedawałaby się ludzie nie mają zbyt szybkich łącz. :/

Poza tym - gra wydaje się zbyt obcięta niż to co obiecano. Za wcześnie ogłoszono jakieś prace nad grą, za wcześnie gadano co to w niej nie będzie itd, a potem dostaje się półprodukt. :(
No ale poczekam na premierę w Polsce, może jakieś demo polskie się pojawi? Chciałbym przed kupnem przetestować. Ostatnimi czasy naciąłem się na wiele tzw. "hitów" (kitów) i kasa poszła. :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.05.2010 o 09:50, Galadin napisał:

/.../


Chodzi Ci o "obciętą" wersję? Takiej na szczęście w Polsce się nie doczekamy. Będzie multi, skirmish, hot seat oraz edytor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mój subiektywny bilans:

Plusy:

-nowy system walki - wbrew opinii niektórych, dynamiczny system walki z możliwością ruchu jest bardzo interesujący. Pozwala na dużo więcej opcji taktycznych i urozmaica to co wcześniej było waleniem w powietrze. Jednostki zwykle dochodzą do siebie już w 1 turze, czasami w 2. Ktoś mógłby się zatem kłócić, że równie dobrze można było zostać stary system? Otóż nie, dzięki temu systemowi możliwe jest zaatakowanie przeciwnika z wielu stron, zagwarantowanie wsparcia sąsiedniej sojuszniczej jednostki, czy szybkie dotarcie do łuczników i magów, o ile przeciwnik się nie zabezpieczy.

Nowy system walki posiada punkty mocy, które zwiększają obrażenia zadawane przez jednostkę gdy stoi na odpowiednim polu. Czego mi tu brakuje to takich pól co by zwiększały obronę. Inną ciekawą innowacją jest system osłony. Przebiegając koło wrogiej jednostki lub atakując jednostkę przy której stoi sojusznik - może ona ciebie zaatakować i przerwać ruch w pierwszym przypadku, a w drugim sojusznik zaatakować ciebie i przyjąć obrażenia na siebie. System ten jednak wydaje mi się czasem losowy i nie do końca rozumiem kiedy się uaktywnia.

Więcej pól pozwala też na przyzywanie więcej jednostek. Jednak dużo ważniejsze od tego jest nowy typ obrażeń: obszarowy. W D2 były: wręcz, zasięg i wszyscy, teraz dochodzi obszar, czyli jednostka i te które stoją tuż przy niej otrzymują obrażenia.

-system magicznych kart/run- magia podczas walki jest super, choć do samego systemu magii mam pewne uwagi, o czym dalej będzie.

-aktywne obiekty na mapie- jest ich dużo więcej, mapa jest przez to ciekawsza i warta zwiedzania nie tylko w poszukiwaniu wrogów, których można zabić. Niektórym to nie odpowiada, dla mnie to strzał w dziesiątkę.

-odnawiające się lochy- ruiny, lochy, itd na mapie, które można było w poprzednich częściach atakować i niszczyć teraz po zniszczeniu odnawiają się po paru/parunastu turach.

-mody- grę się łatwo moduje, niemal każdy może zmienić statystyki, jakie bonusy jednostka dostaje za statystyki, zmienić czary, przedmioty - słowem wszystko. A co najważniejsze wystarczy to tego zwykły notatnik, bez jakichś programów czy strasznej wiedzy.

-Złodziej bohater- złodziej jest teraz pełnoprawnym bohaterem, zdobywa poziomy i może mieć swoją własną armię. Brakowało mi tego nieco w D1 i D2.

-system umiejętności bohatera- ma się siatkę i po niej rozdaje punkty dochodząc do upragnionych umiejętności aktywnych. Mi się podoba, jest prosty, klarowny i dobrze można sobie go rozplanować.

Neutralne:

- oprawa graficzna- jest mroczna i ciekawa, niektóre jednostki świetne, inne kiepskie. To kwestia gustu. Moim zdaniem czasami nieco przesadzają ze zdobieniami.

- system odporności - nie ma już ochrony i niewrażliwości na żywioły, teraz są odporności jak w wielu grach RPG. System ten ma wiele zalet i jest ciekawszy, pozwala też na dużo więcej - niestety jest kiepsko zintegrowany z umiejętnościami bazującymi na źródłach innych niż oręż.

- Multiplayer, hotseat i edytor map dopiero niedawno trafiły do gry w najnowszych patchach.

- Fabuła - jednym odpowiada, innym nie. Ma niestety niewiele związanego z poprzednimi odsłonami, co ma zapewnić nowym graczom lepszą orientację w realiach gry, lecz sprawia że do dochodzi do pewnych niekonsekwencji z poprzednimi odsłonami. Z drugiej strony D2 również pełne było niekonsekwencji co do D1, choć kontynuowało fabułę i jakoś naturalnie to wyszło. Fabuła ambitna nie jest, czasami ciekawa, czasami banalna, sami osądźcie.

-brak nowych jednostek- niby minus, ale na D3 broni się tym, że stare jednostki mają nowe umiejętności i mimo wszystko przynoszą świeży powiew. Np. Anioł ma w końcu źródło obrażeń od powietrza i potrafi się teleportować.

Minusy:

-umiejętności aktywne - każda jednostka ma opcję ataku lub leczenia. Umiejętności dodatkowe jak trucizna, teleportacja czy poparzenie są teraz umiejętnościami, które wymagają poświęcenia ataku. Zamiast atakować używasz umiejętności. Jest to wielki minus w kontekście poprzedniej części, gdzie ataki miały szansę zadania dodatkowych statusów. Tutaj co więcej masz 100% szansy na pomyślne użycie umiejętności. Jeśli jednostka wroga na odporność to ma procentową szansę oczyszczenia się z tegoż efektu podczas swojej tury. Wadą tego jest to że kto nie ma odporności lub niski jej poziom niemal nigdy się nie wyzwala spod jej władania, aż do jej zakończenia.

- magia - jest mało zróżnicowana. Zaklęcia są jakby poziomowane. Na 1 poziomie czarów masz słabe zaklęcie ognistego deszczu, na 4 poziomie silne zaklęcie ognistego deszczu, na 5 poziomie najsilniejsze, itd. Mało urozmaiceń niestety.

-ekwipunek bohaterów- każdy bohater ma ekwipunek którego tylko on, nikt inny, może korzystać. Nie ma "zbroi" dla każdego. Jeśli jest jakaś to tylko dla jednego bohatera jednej rasy. Na szczęście magiczne kule, talizmany i pierścienie każdy może nosić.

-nieprzebyty las, woda - poruszać się można tylko po zwyczajnym terenie. Lasy i woda są niemożliwe do przejścia. Co za tym idzie mapy są bardziej labiryntem ścieżek, zamiast otwartych przestrzeni jak w poprzednich częściach. Konsekwencją tego jest brak modyfikatorów ruchu, za jedno pole jest zawsze 1 punkt.

-brak ras- chwyt marketingowy lub brak czasu i środków, .dat to w końcu niezbyt majętne studio. Nie ma wszystkich grywalnych ras z poprzednich części czyli Hord Nieumarłych i Górskich Klanów. Te jednak przyjdą w dodatkach. Dodatek z Hordami już w drodze, są screeny i informacje na jego temat.

-system poziomów- nie jest najlepszy, podobno pracują nad poprawą. Obecnie poziom nie oznacza tylko aktualnego poziomu, ale to jak groźna jest jednostka. Tytan imperium już na samym początku ma 19 poziom, Rycerz 5, a Akolita 1. Niestety awansując na nowe poziomy, nie mając ulepszeń budynku (jak np. Tytan), awansuje się tylko o 1 poziom, co właściwie niewiele zmienia w jednostce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.05.2010 o 09:50, Galadin napisał:

Też chętnie spróbuję, chciałem najpierw zobaczyć rosyjskie demo ale...prawie 4 GB? Pogięło
ich, jak oni chcą jakąś grę bardziej rozreklamować skoro do samego dema zniechęcają z
góry?


Przesadzasz.
Raptem jakieś 60-120 minut zasysania zależnie jakiego kto ma neta... no chyba że ktoś jedzie na łączu 1mb to wtedy zajmie mu to kilka ładnych godzin.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.06.2010 o 16:03, Pietro87 napisał:

Przesadzasz.
Raptem jakieś 60-120 minut zasysania zależnie jakiego kto ma neta... no chyba że ktoś
jedzie na łączu 1mb to wtedy zajmie mu to kilka ładnych godzin.


Chyba ty przesadzasz, na pewno większość ludzi nie ma 8 czy 20 megabitów / s. Ja mam 1 mega, a więcej nie mogę z powodu starego okablowania jakie nam serwuje TPSA.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.06.2010 o 15:23, Qumi napisał:

Nie ma "zbroi" dla każdego. Jeśli jest jakaś to tylko dla jednego bohatera jednej rasy.
Na szczęście magiczne kule, talizmany i pierścienie każdy może nosić.

Po części mają rację, ciężko np żeby człowiek nosił zbroję po krasnoludzie ;) A przynajmniej bez sporych przeróbek. Ale konkretny bohater? to już tylko wysoko specjalistyczny sprzęt robiony na zamówienie, a nie każdy jeden

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bugów było dużo w wersji 1.0, teraz jest jakoś 1.05 hotfix 14, i jest już dużo mniej bugów. Niestety nie mam teraz gry, czekam na polską premierę, więc nie wiem jak to wygląda po tym patchu. Jednak większość bugów usunięto.

Co do zbroi to wszyscy arcymagowie mają 3 zestawy zbroi dla siebie i tylko arcymagowie mogą z nich korzystać. Bohaterzy w kampanii, jak Lambert, też mają swoje zestawy zbroi z którym tylko oni mogą korzystać. Zbroje są klasowo-rasowe czyli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.06.2010 o 17:15, Galadin napisał:

Chyba ty przesadzasz, na pewno większość ludzi nie ma 8 czy 20 megabitów / s. Ja mam
1 mega, a więcej nie mogę z powodu starego okablowania jakie nam serwuje TPSA.

Mam dokładnie taką samą sytuację, ale spodziewam się, że czasopisma z demami gier nie przepuszczą okazji do poprawienia wyników sprzedaży.
Słyszałem też o jeszcze jednej wadzie polskiej wersji - dubbingu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.06.2010 o 20:49, Treant napisał:

Słyszałem też o jeszcze jednej wadzie polskiej wersji - dubbingu.


A słyszałeś ten dubbing? Bo jak CDP w D2 robiło pełna lokalizację, to bardzo mi się ona spodobała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.06.2010 o 15:23, Qumi napisał:

Mój subiektywny bilans:

Mnie martwi głównie to że obcięli 2 rasy (1 w stosunku do postawki D2), a dla pozostałych dali dokladnie te same jednostki. Tyle pracowali nad tym tytułem i paru jednostek nie mogli dodać. No, ale pogramy, zobaczymy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do ras, to od początku były 2 dodatki planowane i coś trzeba było dla nich zostawić. Tylko dlaczego świetnych nieumarłych (najlepsza rasa w 2 wg mnie) a nie np imperium?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować